Ansvar for IT, bøger mm

Skolen udleverer de nødvendige undervisningsmaterialer til eleverne.

Det er elevernes pligt at behandle undervisningsmateriale og bøger skånsomt, og hertil hører at

• alle bøger altid er forsynede med et solidt bind og navn.
  • bøgerne ikke lukkes sammen om hæfter og lignende,så de ødelægges i ryggen.
  • bøgerne kun tages med i skole, når de skal bruges.
  • bøger og andre materialer transporteres forsvarligt.
  • eleven er ansvarlig for at returnere det eksakte eksemplarnummer, som er udleveret af læreren.

Mister eleven bøger eller beskadiger dem unødigt er det er det skolens holdning, at elevens hjem er erstatningspligtig. Dette gælder naturligvis også andre undervisningsmidler end bøger. Erstatningsprisen er som hovedregel halvpris af nypris.

IT-udstyr

I indskolingen har skolen klassesæt af Chromebooks, som kan benyttes i undervisningen.

På mellemtrinnet får alle elever udleveret en Chromebook, som de er ansvarlig for. Mister eleven sin Chromebook eller beskadiger den unødigt, er det skolens holdning, at elevens hjem er erstatningspligtig.

I udskolingen medbringer eleverne deres egen pc eller lignende (Bring your Own Device). Hvis en elev ikke selv har it-udstyr til rådighed har Skt. Klemensskolen Chromebooks til udlån.